Halloween 2017

Halloween 2017

El departamento de Idiomas celebra con nuestros niños el Halloween, nos gustaría compartir los orígenes históricos de esta celebración.
La gran tradición que tiene la Fiesta de Todos los Santos se remonta a muchos siglos atrás. La celebración de la conmemoración de los difuntos, al día siguiente, es posterior. Las dos celebraciones cristianas, fundidas en una, acabaron por transformarse en un festejo donde hoy cabe todo y que ha olvidado sus orígenes: Halloween.
La fiesta de Todos los Santos que ya se celebraba en la Iglesia de Roma, fue transferida por el papa Gregorio III (731-741) al 1 de noviembre. Gregorio IV (827-844) extendió esta fiesta a toda la Iglesia.
Aunque la costumbre de recordar y orar por las personas fallecidas es tan antigua como la Iglesia, y existía también en muchas culturas pre cristianas, la fiesta litúrgica por los difuntos se remonta al 2 de noviembre de 998, instituida por san Odilón. En el siglo XIV, Roma adoptó esta práctica. La fiesta fue gradualmente extendiéndose por toda la Iglesia.
El nombre Halloween no es sino la deformación popular de la expresión usada en Irlanda: All Hallows´ Eve: Vigilia de Todos los Santos. Esta antiquísima fiesta llegó a Estados Unidos con los emigrantes irlandeses y allí arraigó para sufrir una radical transformación
La vieja Europa se puso una calabaza en la cabeza y se dedicó a animar una fiesta infantil, a medio camino entre los carnavales y la solicitud de aguinaldos de los niños de tradición latina. Que Halloween no tenga un origen pagano no quiere decir que no lo sea en la actualidad, pero la responsabilidad de que así sea también es nuestra.

¿Por qué celebrar Halloween?
Aprender un idioma es un proceso que lleva tiempo, ya que implica conocer y estar en contacto con una nueva cultura, por lo que proponemos diferentes actividades o experiencias para poder ayudar a nuestros alumnos a alcanzar un mejor nivel en todos los sentidos.
Cuando existe una aculturación quiere decir que debemos adquirir nuevos elementos de la cultura con la que hemos entrado en contacto, ya que debemos recordar que hablar otra lengua significa también aprender otra cultura.
Halloween es junto con Thanksgiving las celebraciones más características de la cultura norte americana.
Aunado a las consideraciones de la psicopedagoga Ana Roa quien aconseja que les expliquemos el origen de la fiesta de Halloween y que la vean como una oportunidad para divertirse, repartir dulces y disfrazarse, de modo que sean ellos y no nosotros los que elijan de qué quieren disfrazarse, sin necesidad de que esté relacionado con la muerte, los fantasmas, los espíritus y los vampiros. “Podremos presentarles máscaras diversas por si alguna le gusta y hacerle ver que son de mentira para que reconozcan sus sentimientos y desaparezca el temor”, comenta.
Según explica la especialista en inteligencia emocional, Elena Domínguez, jugar a cosas que les dan miedo les ayuda a practicar para gestionar y entrenar sus habilidades para enfrentarlo. Algo que, según asegura, debe tener en cuenta el adulto para ayudar. “No es una buena idea forzarles a que pasen miedo, pero sí lo es mostrarse atento y sensible a las curiosidades de los niños en torno a esos temas para darles una respuesta”, explica.
El lunes 30 nuestra celebración de Halloween fue un evento divertido que brindo a nuestros niños la oportunidad de crecer emocionalmente y ampliar y aplicar nuevo vocabulario en inglés; la palabra más popular fue cupcake!

As the Language Department celebrates Halloween with our children, we would like to share the historical origins of this celebration.

Through the centuries, humankind has honored and looked after their dead which has resulted in many celebrations and traditions through various cultures. Halloween as we know it today is a celebration that has long forgotten its origins: it is a merge of two important Christian celebrations.

The great tradition of the All Saints Day goes back many centuries. Already celebrated in the Roman Church, it was transferred to November 1st by Pope Gregory III (731-741) and extended as an official celebration of the whole Church by Gregory IV (827-844). The custom of remembering and praying for the deceased is as old as the Church, and existed in many pre-Christian cultures. However, the liturgical feast for the deceased dates back to November 2, 998, instituted by St. Odilon. In the fourteenth century, Rome adopted this practice and the celebration gradually spread throughout the Church.

The name Halloween is the popular deformation of the expression used in Ireland: All Hallows’ Eve. This traditional celebration arrived in the United States with the Irish immigrants and there it took root to undergo a radical transformation.

Ancient traditions became nothing more than entertainment at carnivals and kid’s games. Halloween is now a pagan celebration whose Christian origins have been long forgotten: the party became more important than the religious implications of the celebration.

Why celebrate Halloween?
Learning a new language is a process that takes time, since it not only involves vocabulary and grammar but being in contact with a new culture; it is because of this that we propose different activities and experiences for our students: they help our students reach a better level of the language in settings other than a classroom.
Keeping in mind that that learning to speak another language also means learning another culture, the students will go through an acculturation as they come in contact with the new culture. Halloween, along with Thanksgiving, is one the most characteristic celebrations of the North American culture.
Furthermore, the psychologist Ana Roa advises that we explain the origins of Halloween and its party nature as a chance to have fun and get some sweets. As they become more familiarized with masks, fake gore, and make believe they will lose their fear of it for they understand it for what it is: a disguise, a lie … just make believe. “We can present different masks to them to see if they like them and help them realize they are fake so that they recognize their feelings and fear disappears” he says.
In addition to this, Elena Dominguez, a specialist in emotional intelligence, argues that playing with “scary” things helps them train their skills and practice facing other “scary” challenges further along in life. “It not a good idea to force them towards fear, but it is good to be attentive and sensitive to the curiosities of children around these issues and give them an answer” he explains.
On Monday 30th our Halloween celebration was a fun event that gave our children the opportunity to grow as individuals and expand and apply new vocabulary in English; the most popular word was cupcake!
We now share with you our secret recipe.
Ingredients:
• For the muffin
o Betty Crocker’s “Devil Food” Cake Batter
o Vegetable oil ½ cup
o Eggs 3 eggs
o Milk 1 cup
o Bag of chocolate chips 1
• For the frosting
o Cream-cheese 8oz
o Butter ½ cup
o Vanilla Extract 1 teaspoon
o Confectioner’s sugar 3 cups (or more as needed)
For the muffin we followed the instructions on the back of the box save a few modifications: instead of the cup of water we used a cup of milk. And, once the batter was ready we added a full bag of chocolate chips.
The frosting however, is our family secret:
1. In large bowl, beat softened butter and cream cheese with electric mixer on medium speed 2 to 3 minutes, scraping bowl occasionally, until smooth and creamy.
2. Stir in vanilla, then stir in powdered sugar. Add more powdered sugar as needed until frosting is a thick spreadable consistency.
3. If it’s too soft, refrigerate until needed.
4. Spread or pipe frosting on cooled cake or cupcakes. It is important that the cupcakes are cool else the frosting will melt off.